Optymalizacja transportu zewnętrznego
Transport zewnętrzny to bardzo ważny element działania prawie każdego przedsiębiorstwa. Dzisiaj nawet małe firmy sprzedają swoje produkty w obrębie całego kraju. A często również poza jego granice. Za sprawą internetu i rozwojowi spedycji międzynarodowej można pozyskać klientów niemal z całego świata. Wraz ze wzrostem możliwości, rosną także oczekiwania klientów. Terminowość dostaw to spora część sukcesu.
Co oferuje EntraGroup
Optymalizacja transportu zewnętrznego według EntraGroup jest oparta o kilka aspektów. Można podzielić je na kilka aspektów:
- Wymagania klientów i możliwość dostosowania procesu transportowego do indywidualnych oczekiwań jednostki.
- Analiza możliwość realizacji przy wykorzystaniu transportu wewnętrznego, jak i zewnętrznego i analiza płynących z tego korzyści.
- Planowanie zapotrzebowania na zasoby transportowe z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi.
- Na bardziej zaawansowanym poziomie optymalizacja procesu poprzez integrację z procesami zakupowymi.
- Rejestrowanie pojazdów w celu przewidzenia ewentualnych zdarzeń losowych i odchyleń, wraz z ich konsekwencjami.
- Właściwe zaplanowanie współpracy z zewnętrznymi usługami transportu zewnętrznego z wykorzystaniem własnego biura spedycji, uwzględnieniem formy rozliczenia na podstawie efektów i automatyzacja zmiany stawki, która jest wymierna wprost do osiągniętych korzyści.
- Wdrożenie systemów wsparcia, które pomogą w zarządzaniu transportem zewnętrznym i dodanie narzędzi wpierających planowanie wysyłek oraz optymalizację tras.
Przechodząc przez każdy wymieniony punkt, transport zewnętrzny w firmie ulegnie ewolucji. Pełna automatyzacja systemu pracy przyniesie satysfakcjonujące efekty.
Jakie problemy rozwiąże optymalizacja transportu zewnętrznego
Wdrożenie procesów przez EntraGroup pomoże w poprawieniu terminowości dostaw. Zredukuje koszty prowadzenia transportu i przeorganizuje system awizacji, jeśli generuje on nadmierne koszty. Skorzystanie z usługi pomoże także w doprecyzowaniu zasad współpracy z podwykonawcami usługi transportu i zapewni przejrzysty system rozliczeń. Aby tak się stało, wprowadzone zostaną 3 podstawowe niezbędne działania. Na pierwszym miejscu trzeba precyzyjnie określić wymagania klientów i zbudować standard procesów, który będzie im odpowiadał. Niezbędne jest określenie zakresu usługi podstawowej i jej elementów „premium”. Drugim działaniem jest wdrożenie monitoringu dostarczającego obiektywną wiedzę. Pozwoli on na właściwe planowanie i zarządzanie. Ostatnim elementem układanki jest ujednolicenie współpracy z dostawcami usług od ich wyboru po egzekucje usług, według wymaganej jakości i ustalonej stawki. Dzięki tym rozwiązaniom transport zewnętrzny przestanie być problemem i zacznie na siebie pracować.