Jak zapewnić skuteczność reklamie

Naukowcy zajmujący się reklamą nie mają wątpliwości: tradycyjny przekaz promocyjny coraz rzadziej dociera do odbiorcy. Marketingowcy mają nie lada problem, stoją przed wyzwaniem zainteresowania konsumenta. Mało tego – muszą go jeszcze przekonać do swojego produktu. Jak robią to w tych trudnych dla marketingu czasach? Tradycyjne spoty telewizyjne, reklama prasowa, radio czy billboardy – wszystkie te formy promocji przestały zwracać uwagę odbiorców.

Przyczyny takiego stanu rzeczy są proste. Dziś reklama atakuje nas z każdej strony, jesteśmy nią otoczeni. To swego rodzaju mechanizm obronny naszych umysłów, które odcinają przekazy promocyjne od naszej świadomości. Marketingowcy muszą więc starać się nas przechytrzyć. Ukrywają reklamę tam, gdzie się jej nie spodziewamy, próbują nadać jej rozrywkowy, humorystyczny ton, chcą, abyśmy sami jej szukali, czując do niej sympatię.

Agencja reklamowa Funktional – sprawdź ofertę!

Nowoczesna, skuteczna reklama to przede wszystkim indywidualizowany komunikat. Odchodzi się od przekazu kierowanego do masowego odbiorcy, stawia się raczej na dotarcie do wybranej, węższej grupy konsumentów. I tak z jednej strony przejawia się to wykorzystywaniem plików cookies w Internecie, gdzie reklama zwraca się do nas bezpośrednio i wie, jakimi produktami lub usługami jesteśmy zainteresowani. Z drugiej strony kampanie outdoorowe przybierają kształt swoistych eventów skierowanych wyłącznie do wtajemniczonych.

Ponadto cechuje je kreatywność i oryginalność, co skutkuje zamianą zwykłych plakatów czy billboardów w interaktywne instalacje przyciągające (a nie odpychające) konsumentów. Dziś znajomość takich pojęć, jak marketing partyzancki, buzz czy reklama ambientowa jest obowiązkowa. Odbiorca staje się coraz bardziej odporny na reklamę, dlatego aby była ona skuteczna, marketingowcy muszą sięgać właśnie między innymi po te nowoczesne środki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *