Co powinien zawierać dobry raport SEO

Trudno zbudować dochodową, rozpoznawalną firmę bez wcześniejszego zbudowania renomy i pozytywnego wizerunku wśród dotychczasowych i potencjalnych klientów. Nie ma przy tym znaczenia jej wielkości – są to zagadnienia tak samo ważne w przypadku mikro firm jak rynkowych gigantów zatrudniających tysiące ludzi. W przypadku branży  pozycjonerskiej jednym z najważniejszych działań służących „przekonywaniu do siebie” klientów jest tworzenie dobrze zaprojektowanych raportów. Dokument taki powinien w przejrzysty sposób informować klienta o tym za co płaci, jakie dzięki temu uzyskuje efekty oraz dlaczego powinien kontynuować współpracę. Dlatego warto zastanowić się nad tym co powinien zawierać dobrze przygotowany raport. Poniżej przedstawiam kilka elementów, które – w mojej ocenie – powinien zawierać każdy dobrze przygotowany dokument tego typu.

Fundamentem jest screenshot z panelu pozwalającego na monitorowanie słów kluczowych. Ten element jest szczególnie ważny z punktu widzenia klienta, ponieważ pozwala na przedstawienie w bardzo obrazowy, przekonujący sposób rezultatów prowadzonych działań pozycjonerskich. Dzięki temu zleceniodawca ma możliwość prześledzenia efektów pracy oraz przeanalizowania zmian w miesięcznym rankingu pozycji fraz, na które pozycjonowana jest jego strona.

Kolejnym z kluczowych części składowych właściwie przygotowanego raportu są dane pozyskane z pośrednictwem Google Search Console. GSC pozwala na zaprezentowanie całego szeregu informacji, dotyczących m.in. wpisywanych przez użytkowników fraz, krajów z jakich pochodził ruch, urządzeń przy pomocy których odwiedziali stronę, czy współczynnika CTR.

Prowadząc pracę na przygotowaniem sprawozdania z podejmowanych działań nie możemy zapominać o zachowaniu odpowiedniego poziomu „przejrzystości”. Udzielając precyzyjnych informacji i nie unikając odpowiedzi na pytania budujemy wizerunek profesjonalisty godnego zaufania. Jeżeli będziemy próbowali nadmiernie ograniczać ilość informacji udzielanych przedsiębiorcy przez którego zostaliśmy zatrudnieni, np. w kwestii linków pozyskanych do strony, może to w nim wzbudzić podejrzenia, prowadząc do szybkiego zakończenia współpracy. Warto o tym pamiętać rozważając co powinniśmy umieścić w przygotowywanym dokumencie i zdecydować się np. na umieszczenie wykazu linków.

Ostatnią z rzeczy o których nie możemy zapominać – a dość często pomijanej – powinno być przedstawienie zarysu planowanych do wdrożenia działań oraz skutków jakich oczekujemy po ich zrealizowaniu. W ten prosty sposób utwierdzimy klienta w przekonaniu, iż sposób w jaki działami nie jest chaotyczny, a wszystkie działania realizujemy w ramach starannie dopracowanej strategii.

Zaprojektowanie treściwego, a zarazem przejrzystego raportu nie jest zadaniem łatwym, ale bez niego niemożliwe staje się budowanie wizerunku profesjonalisty. Chociaż niepozorne, raporty są jednym z najważniejszych elementów na długiej, często niełatwej drodze do budowania renomy. Warto o tym pamiętać, szczególnie wówczas, gdy mamy wątpliwości co do sensu poświęcania dużej ilości czasu jakiej wymaga przygotowanie wyczerpującego sprawozdania.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *